Wikia

Cartoon Network Toon Wiki BG

Картун Нетуърк

Беседа0
5pages on
this wiki
CN logo.svg

Картун Нетуърк (на английски език Cartoon Network) е кабелна телевизионна мрежа, създадена от Търнър Броудкастинг Систъм (TBS), която излъчва главно анимационни филми. Програмата стартира на 1 октомври 1992 г. в САЩ. Това е първият канал Картун Нетуърк в света. Каналът след година започнал да стартира и в други държави: на 17 септември 1993 г. в Европа, по-рано в същата година и в Латинска Америка. През 1995 г. стартира в Австралия и Филипините, а през 1999 година е създаден френски вариант. Филмът "Rhapsody Rabbit" (1946) от поредицата "Весели мелодии" е първият, излъчен по Картун Нетуърк. Първият оригинален сериал на Картун Нетуърк е "Шоуто на Мокси" от 1994 година. Втория е "Космическият Дух: От бряг на бряг" (15 април 1994), третият е What-A-Cartoon! (20 февруари 1995), а четвъртият е Лабораторията на Декстър (28 април 1996).

Централата на Картун Нетуърк се намира в Атланта, Джорджия, САЩ. В американският Картун Нетуърк са премахнати почти всички класически анимации (с изключение на Том и Джери и Скуби Ду, къде си?), тези класически анимации са преместени в сестрата канал Бумеранг. Но някои анимации изцяло са премахнати от канала и не могат да бъдат виждани никъде в канала и сайта. Такива са Шоуто на Мокси, Овца в големия град, Великанът Мегас, Хай Хай Пъфи АмиЮми, Животът и приключенията на Джунипър Ли. На 14 Юни 2004 година Картун Нетуърк се преобразува и сменя логото си. И стилът се променя, като в новите заставки всички герои на Картун Нетуърк се разхождат в някакъв град, за фон са използвани реални снимки, а героите са двуизмерно нарисувани както обикновено. В края на 2007 г. канала пак сменя стила си, но този път не остава за дълго и отново се променя през юли 2008. От 2001 година Картун Нетуърк излъчва блок през нощта, който е и като идшн вид канал-сестра, той е предназначен за по-възрастни зрители и се нарича Adult Swim. Логото на Картун Нетуърк в САЩ стои отдолу вдясно, докато в Европа от самото начало е в горния десен край на екрана.

Старата емблема на Cartoon Network

Първоначално европейският Cartoon Network е предназначен за цяла Европа, но постепенно се появяват версии на различни езици. Първоначално това става в Западна Европа, а по-късно започва локализация в някои държави от Централна и Източна Европа. Същевременно, в държавите, където няма версия на местния език, продължава да се излъчва английският Cartoon Network, комбиниран с филмовия канал на "Търнър" - първоначално наречен TNT Classic Movies, а от 1999 г. - TCM (Turner Classic Movies). След няколко години (някъде между 2002 и 2005 г.) е решено британският вариант на телевизията вече да не се излъчва извън Обединеното кралство и Ирландия, а за държавите без местен вариант остава така наречения "пан-европейски" Cartoon Network, който не излъчва филми на "Уорнър Брадърс" като "Супермен" или "Батман". В България обаче се очаква появата на местна версия на канала от октомври 2009 г., която вероятно няма да има подобни ограничения.

Текущи блоковеРедактиране

Adult SwimРедактиране

Adult Swim (преведено буквално - Възрастно плуване, но имащо смисъл "Плуването разрешено само за възрастни") е блокът за възрастни на Картун Нетуърк. Той стартира на 2 септември 2001. Той излъчва предавания, като "Космическият Дух: От бряг на бряг", "Шоуто на Брак", Family Guy, "Американски татко!", Aqua Teen Hunger Force. Предаванията в този блок съдържат по-черен хумор и изкавания на героите, които не се считат подходящи за "нормалните" програми на телевизията. Adult Swim обаче не се разпространява по европейските версии на Cartoon Network.

Around Wikia's network

Случайно уики