FANDOM

The Powerpuff Girls (известен в България като "Реактивните момичета") е анимационен сериал, създаден от Hanna-Barbera Cartoons за Cartoon Network. Автор на поредицата е Крейг МакКрекън. В сериала се разказва за три момичета-супергерои, създадени от професор Утоний (Utonium) в неговата лаборатория. Те защитават от чудовища и злодеи своя град - Таунсвил (Townsville).

Трите момичета се появяват за пръв път в самоделния филм на Крейг МакКрекън "Whoopass Stew: A Sticky Situation" през 1992 г., където се наричат "Whoopass girls" (нещо подобно на "Сритващите момичета"). Той предлага идеята на Хана-Барбера, които по това време подготвят поредица от разнообразни къси анимационни филми (What a Cartoon!), по които работи и МакКрекън. От там се интересуват от идеята, но заглавието е променено на нещо по-меко. Реактивните момичета се появяват през 1995 и 1996 г. в два кратки филма от поредицата на Cartoon Network What a Cartoon!, където режисьор, сценарист и продуцент е авторът. Въпреки интересът към двете филмчета, идеята не се превръща в сериал през следващите две години.

Сериалът става реалност едва през 1998 г., когато тръгва първият епизод по американския Cartoon Network. Той има голям успех и става едно от най-популярните предавания на Cartoon Network, а същото се случва и в останалите части на света, където Cartoon Network се излъчва. За да се възползват от популярността на сериала, Time Warner (собствениците на TBS и Cartoon Network) решават да направят и дългометражен кинофилм, в който се разказва за появата на Реактивните момичета и началото на тяхната борба с Моджо Джоджо - злата маймуна, живееща на върха на вулкан в градския парк на Таунсвил. Филмът се появява през 2002 г. Самият сериал се променя и става доста по-различен от това, което е бил в първите си години, което и отдръпва част от феновете му, и най-накрая е спрян през 2005 г. За да отпразнуват 10-годишнината от стартирането на сериала през 1998 г., Крейг МакКрекън и Cartoon Network Studios продуцират 20-минутен специален филм, наречен "The Powerpuff Girls Rule!!!", който изненадващо се появява премиерно на 28 ноември 2008 г. по каналите на Cartoon Network извън САЩ и едва през януари 2009 в Щатите.

Главни героиРедактиране

  • Реактивните момичета
    • Blossom (Белушка) - най-умната в групата. Често иска да се изяви като лидер. Косата ѝ е вързана на плитка и носи розови дрехи.
    • Bubbles (Бълбук) - най-"нежната" от групата, макар че понякога наяве излиза и лошата ѝ страна. Тя има най-различни играчки, но любимата ѝ кукла е октоподът Окти. Специалното ѝ умение е да говори испански. Бълбук носи само сини дрехи.
    • Buttercup (Босилечка) - тя се изявява като най-"твърда" и най-силна в групата, В кинофилма става ясно, че името ѝ е избрано, само за да започва с "б". Босилечка носи зелени дрехи.
  • Professor Utonium (Професор Утоний) - създателят на реактивните момичета. Той обикновено носи бяла лабораторна престилка и често прави експерименти в лабораторията си в мазето.
  • Miss Keane (госпожица Кийн) - учителка на момичетата в детската градина.
  • Кметът на Таунсвил - оказва се, че той всъщност се казва "Кмет". Той е наивен и се държи детински, но в редки случаи показва странно големи познания (например, в един епизод разкрива сложна загадка, поставена от Той).
  • Mojo Jojo (Моджо Джоджо) - зъл маймун, който има огромен мозък и живее в щаба си на върха на градския вулкан на Таунсвил. Макар и да не е особено доволен от това, той има голяма роля в превръщането на реактивните момичета в супергерои, защото той е бутнал ръката на професора, която от своя страна е бутнала колбата с химикал "Хикс", която се е изляла в сместа за създаване на "идеалните момиченца" - "захар, подправки и хубави съставки".
  • The Amoeba Boys (Амебите) - те се появяват още в пилотния филм на Крейг МакКрекън. Макар че при първата си поява са сериозни престъпници, в сериала вече са почти безобидни бандити, които могат да предизвикат нещо лошо само случайно.
  • Him (Той) - зло същество с магически сили, което може да омагьоса както обекти, така и гражданите на Таунсвил
  • The Gangreen Gang - банда от зелени момчета, които обикновено грабят и крадат.
  • Fuzzy Lumpkins (Фъзи Лъмпкинс) - той се появява още в What a Cartoon. Той е розово чудовище, което живее в планинска хижа и свири на банджо, но лесно се разярява.

ПрепраткиРедактиране